Zašto neki ljudi mrežni marketing često povezuju sa sektama?
Published on 11/18,2012
U velikom broju slučajeva radi se o kampanjama konkurentskih kompanija iz klasične trgovine, marketinških i medijskih kuća sa ciljem da se kompromituje galopirajući razvoj i širenje industrije mrežnog marketinga širom sveta.
Najčešći argumenti za ovakav stav su:
- zatvorenost sistema (registrovani potrošač)
- manipulisanje sa članovima koji vrbuju nove kandidate u mrežu
- sponzori se poistovećuju sa kojekakvim guruima koji ispiraju mozak sledbenicima na masovnim skupovima i terju ih da rade za njihove interese
- okupljanja i seminari se nazivaju masovnom hipnozom
Neke od sledećih činjenica bi mogle da ukažu na "opravdanost" ovakvih tvrdnji:
- Mrežni marketing je legalna privredna grana koja se izučava na svim univerzitetima i poslovnim školama u svetu. · Veliki broj kompanija posluje na ovaj nacin. Tu spadaju i neki od najpoznatijih svetskih proizvodjača, čiji su brednovi sastavni pratilac gotovo svakoga domaćinstva. Da li su rukovodioci ili vlasnici nekih od kompanija pripadnici pojedinih sekti ili zatvorenih društava to je već njihov licni problem
- Kritikovani sistem obuke i motivacije u mrežnom marketingu nije nikakva novina niti specificnost ove privredne grane. Na istovetan način velike kompanije obučavaju svoje radnike, primenjuje se u ministarstvima, sportu, prosveti. Da li postoje velike kompanije koje ne proslavljaju svoje uspehe na zajedničkim druženjima?
- U mrežnom marketingu ne postoji sistem obaveze, hijerarhije i vodja. Svako je sam sebi gazda i opredeljuje se za obuku koju želi i saradnju sa sponzorom koji mu odgovara. Ako se sponzor poštuje i veliča onda je verovatno razlog u njegovom iskrenom angažovanju na obuci i pomoći svojim saradnicima. A, ima li ičega prirodnijeg od toga, jer je uspeh i zarada sponzora direktno zavisna od uspeha saradnika
- Timski rad, koji je osnova mrežnog marketinga, ključna je karika savremene civilizacije
- Slobodna volja i ostvarivanje ličnih ciljeva svakog pojedinca osnovni je pokretač izgradnje mreže
- Da li ima nešto prirodnije od želje da se bude uspešan, bogat i slobodan? Mrežni marketing je jedinstvena prirodna grana gde se uspeh i sopstveni ciljevi ostvaruju jedino ako se pomogne dovoljnom broju osoba da oni ostvare svoje lične ciljeve. To je jedini poslovni sistem u kome na vrhu ima dovoljno mesta za svakoga sa dovoljno velikim snovima, istrajnošću i ljubavlju prema ljudima